بسم الله الرحمن الرحیم
شبهه می اندازند که حکم فلان چیز مثل دو رکعت بودن نماز صبح ، در قرآن نیست،
پس آخوند ها حرام یا حلال بودن بعضی چیزها را از خودشان در می آورند،
اما باید عرض کنیم که این شبهه پاسخ روشن داشته و روحانیون از خود چیزی نمی گویند .
پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمودند :
إنّی تارکٌ فیکُمُ الثَّقَلَین ما إن تَمَسَّکتُم بهما لَن
تَضلّوا :
کتابَ اللّه وَ عترَتی أهلَ بَیتی ، فَإنَّهُما لَن یفتَرقا حَتّی
یردا عَلَی الحَوضَ (الکافی ج1)
در میان شما دو چیز را به امانت میگذارم ، تا زمانیکه به آنها متمسک شوید ، هرگز گمراه نشوید :
قرآن و اهل بیتم (علیهم السلام) ، پس آن دو از هم جدا نمی گردد تا فردای قیامت کنار حوض کوثر پیش من آیند .
این روایت متواتر است یعنی بسیاری از علمای شیعه (رضوان الله علیهم) و اهل تسنن در کتابهای خود آنرا نقل کردند :
القمی ، تفسیرالقمی / القندوزی ، ینابیع الموَدَّةِ لِذَویِ القُربی / الکلینی ، اصول کافی
المتقی ، کنزالعمّال فی سنن الاقوال و الافعال / المجلسی ، بحارالانوار / المفید ، الارشاد و الامالی (رضوان الله علیهم)
صحیح ترمذى ، ج5 / صحیح مسلم ، ج 4 / سنن دارمی ، ج 2
سنن ترمذی ، ج 5 / مستدرک حاکم ، ج1 / مسند احمد ، ج5
بماند که سه خلیفه ملعون و کافر، ابوبکر و عمر و عثمان (علیهم لعائن الله و العذاب الالیم) این روایت را نقض کردند،
وبلافاصله بعد شهادت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) گفتند "حَسبُنا کِتابَ اللهِ" قرآن برای ما کافی است (تذکره الحفاظ ذهبی ج 1)
سپس حکومت الهی آقا امیرالمومنین (علیه السلام) را غصب نمودند و اتصال رسالت به امامت را قطع کردند .
در نتیجه ما در کنار قرآن ، اهل بیت (علیهم السلام) را داریم که مفسران حقیقی قرآن هستند،
روایات بسیاری در تایید آن داریم ، مانند آیه 7 سوره آل عمران :
وَ مَا یعْلَمُ تَأویلَهُ اِلاَّ اللّهُ وَ الرَّاسخونَ فی العِلْمِ : تاویل و تفسیر قرآن را جزخدا و ریشه داران درعلم کسى نمى داند.
امام باقر (علیه السلام) در تفسیر این آیه فرمودند :
فَرَسُولُ اللّهِ أَفضلُ الرّاسَخینَ فِی العلمِ قد علّمَهُ اللّهُ عزّ وجلّ جمیعَ ما أنزلَ
علیه مِن التّنزیلِ و التّأویل
و ما کانَ اللّهُ لینزلَ علیه شیئا لَم یعلّمْهُ تأویلَهُ و اوصیاؤُهُ من بعدِهِ یعلمونَه (الکافی ج1)
بالاترین راسخ درعلم رسول خداست که خداوند همه تأویل و تنزیل قرآن را به او تعلیم داده و
خدا چیزی براو نازل نکرده که تفسیرش را به او نیاموخته باشد و امامان پس از او نیز آنرا می دانند.
و لذا اگر چیزی در قرآن نبود دلیل بر نبودنش نیست،
بلکه باید آنرا در روایات امامان (علیهم السلام) جستجو کنیم ...
والسلام...